با آغاز بتای بازی Call of Duty: Black Ops 7، اولین مقایسههای فنی میان نسخههای کنسولی آن منتشر شده که از یک شکاف گرافیکی و عملکردی عمیق میان پلی استیشن ۴ و پلی استیشن ۵ حکایت دارد.
با آغاز بتای Call of Duty: Black Ops 7، نخستین مقایسههای فنی میان نسخههای کنسولی این عنوان منتشر شدهاند و نشان میدهند که اختلاف عملکرد میان پلیاستیشن ۴ و پلیاستیشن ۵ بهطرز چشمگیری قابل توجه است. این تفاوتها نهتنها در کیفیت بصری بلکه در پایداری نرخ فریم نیز خود را بهوضوح نشان میدهند.
نسخه پلیاستیشن ۴ برای اجرای این بازی سنگین، ناچار به فدا کردن بخش قابل توجهی از جلوههای گرافیکی شده است. بافتها، سایهها، نورپردازی و تعاملات محیطی در این نسخه بهطور محسوسی کاهش یافتهاند. از نظر عملکرد نیز، نرخ فریم بین ۴۰ تا ۶۰ نوسان دارد که تجربهای ناپایدار و کمتر روان را برای بازیکنان رقم میزند.
در مقابل، نسخه پلیاستیشن ۵ با بهرهگیری از سختافزار قدرتمند نسل نهم، حتی در حالت ۱۲۰ هرتز نیز نرخ فریم پایدار و روانی را ارائه میدهد. کیفیت گرافیکی در این نسخه، حتی با کاهش جزئی در حالتهای پرسرعت، همچنان چشمگیر باقی مانده و جهش نسلی میان دو کنسول را بهخوبی نمایان میسازد.
با این حال، توانایی پلیاستیشن ۴ در اجرای عنوانی با این سطح از پیچیدگی، پس از گذشت بیش از یک دهه از عرضهاش، قابل احترام است و نشاندهنده تلاش سازندگان برای حفظ پشتیبانی از جامعه بزرگ کاربران این کنسول است.
Black Ops 7 که توسط استودیوهای Treyarch و Raven Software توسعه یافته، قرار است در تاریخ ۱۴ نوامبر (۲۳ آبان) برای کنسولهای نسل هشتم، نهم و رایانههای شخصی منتشر شود. اما نسخه بتا بهوضوح نشان داد که تجربهای کامل و بهینهشده تنها در اختیار دارندگان پلیاستیشن ۵ خواهد بود، در حالی که کاربران نسل هشتم باید با نسخهای محدودتر اما همچنان قابل بازی کنار بیایند.
